Hei Teille!
On hienoa voida sanoa, että nyt vuoden 2015 kunniaksi olemme saaneet toimintamme uudelle tasolle. Connection kehityspalvelut saivat alkunsa vuonden 2014 alussa, kun lähdimme tekemään ensimmäistä Connection Societya Oulunjärvi Leaderille Kainuun alueen kehittämiseksi. Viime vuosi meni testaillessa, että mikä toimii ja mikä ei ja nyt olemme päässeet hyvälle kasvu-uralle toimintamme suhteen.
Tänä vuonna varmasti paljon tulee vielä muuttumaan kaiken tekemisemme suhteen ja hyvä niin! Oppimassa ja auttamassa me täällä olemme, joten uusia haasteita vaan kehiin. Toivottavasti myös SINÄ löydät itsesi jostakin Connection tapahtumasta, webinaarista tai nettikurssilta ja opit täysin uuden tavan luoda tuote- ja palvelukonsepteja.
Miksi loimme Connectionin?
Noh syitä oli useita, mutta tässä on ne päälimmäiset.
Suurin osa uusista tuote- ja palveluideoista epäonnistuu
Tästä on eri lähteissä heitelty erilaisia lukuja, että kuinka monta prosenttia uusista lanseerauksista epäonnistuu, mutta yleensä, alasta riippuen, ne sijoittuvat 50-90 % väliin. Tuo vaikuttaa kohtuullisen isolta luvulta ja isolta haaskaukselta. Eli me pyrimme siihen, että kun (ei jos) sinä epäonnistut, niin sinä teet sen niin nopeasti, että et edes ehdi huomata sitä vaan olet jo jatkanut eteenpäin kohti jotain, joka onnistuu!
Innovaatio- & yrittäjyystapahtumat eivät johtaneet mihinkään
Olemme käyneet useissa innovaatio- & yrittäjyystapahtumissa, joissa tulee uusia ideoita ja saadaan kova pössis päälle ja sitten… ja sitten… ei mitään. Maanantaina on vielä pari ideaa päässä ja keskiviikkon mennessä arki rullaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aloin jo vuosia sitten turhautua tähän ja koska mitään ei tehty asian eteen, niin päätin itse tehdä jotain. Meidän tapahtumien tueksi on järjestetty huippuluokan verkkotyökalut, joiden avulla ne opit ja ideat saadaan luotua todeksi tapahtumien jälkeen!
Lineaarisesta prosessista sykliseen
Lanseeraukset ovat tärkeitä tapahtumia. Mutta ennen sitä kannattaa olla varma siitä, että olet lanseeraamassa jotain sellaista mitä oikeasti halutaan. Salamyhkäisyys ja siiloissa pakertaminen ovat todella huonoja taktiikoita kuluttajan mielekiinnon testaamisessa. Tämän takia ne uudet ideat kannattaa karaista todellisten asiakkaiden polttavan kritiikin tulessa mahdollisimman varhain ja katsoa kestääkö ideasi sen vai palataanko piirrustuspöydän ääreen.
Mutuilusta systemaattiseksi
On hienoa, jos sinulla on kymmenien vuosien kokemus ja rautainen intuitio, joka ei petä koskaan. Mutta meille muille, joita ei ole siunattu noin, on olemassa systemaattinen testaaminen. Oletus on kaikkien tyrien äiti, joten älä oleta. Tiedä! Testaa oletuksesi, bisnesmallisi, asiakashypoteesisi ja kaikki mikä voi mennä pieleen ja pilata ideasi.
Elämä on liian lyhyt luodaksesi sellaista, mitä kukaan ei halua!
Tämä on luultavasti se meidän tärkein syy miksi loimme Connectionin. Rahaa, resursseja ja nallekarkkeja tulee ja menee, mutta aikaa me emme saa takaisin. Se vain menee. Joten se miten käytät aikasi on elämäsi olennaisin asia. Me emme voi varmistaa onnistumistasi, mutta me voimme varmistaa että et hukkaa aikaasi kuolleina syntyneiden ideoiden kanssa ja sen, että opit jokaisesta epäonnistumisestasi. Kun opit koko ajan ja epäonnistut nopeasti, niin se jo itsessään parantaa onnistumisesi mahdollisuutta huomattavasti!
Tästä muuten lähtee todella hyvä vuosi. Ole kuulolla ja hyppää mukaan!