Lean-valmennus
Uudistutaan. Minimoidaan. Maksimoidaan.
- Lean on matka, jossa uudistutaan asiakaslähtöiseksi, ketteräksi organisaatioksi.
- Minimoidaan prosessien läpimenoajat, turhat vaiheet ja tuottamaton työ.
- Maksimoidaan asiakkaan saama arvo ja työntekijöiden tyytyväisyys.
Koulutus:
LEAN Office
Kaikki työ ei luo lisäarvoa!
Lean Office-valmennukset on luotu henkilöille ja organisaatioille, jotka haluavat tehostaa päivittäistä työtehoa, vähentää kiirettä, luoda lisäarvoa asiakkaalle ja keskittyä siihen työhön, millä on todellista vaikutusta.
Haluamme minimoida ajan ja rahan haaskauksen, sillä kaikki työ ei ole arvokasta ja sillä voi olla jopa negatiivista arvoa.
Tiedätkö sinä mitkä työtehtävät luovat lisäarvoa ja kassavirtaa? Osaatko poistaa 1/3 työtehtävistäsi ja samalla vapauttaa aikaasi todellisille kehittämiselle?
Kenelle?
- Toimistotyöntekijöille, jotka haluavat vapautua kiireestä
- Tietotyöntekijöille, jotka eivät ole varmoja työnsä arvosta
- Toimistoväelle, jotka haluavat minimoida hukkaa
- Johtajille, jotka haluavat tehostaa organisaatiotaan
- Johtajille, jotka haluavat tehostaa organisaatiotaan
- Tiiminvetäjille, jotka haluavat lisää tehoja irti tiimistään
Mitä hyötyä?
- Valmennuksessa opit analysoimaan omia työtehtäviäsi arvon näkökulmasta.
- Opit ymmärtämään mitkä tehtävät luovat todellista arvoa ja mitkä tehtävät voi ja pitää poistaa päiväjärjestyksestä.
- Osaat suunnitella työtehtäviäsi laajemmin, sillä kaikkien muiden työt usein vaikuttavat myös sinun työsi nopeuteen ja laatuun.
- Koulutuksen tärkein anti on saada ymmärrys siitä, mikä on hukkaa ja mikä luo todellista arvoa, joka toimisto- ja tietotyössä voi olla hämärän peitossa.
Palautteet
“Hyvä paketti. Lean Office oppi aukesi ihan erilailla :)”
Leena Kolehmainen, Tuotannontuen esimies, Veikkaus
“Uusi ajattelutapa oman työn tehostamiseen”
Malin Wikstedt, Amanuenssi, Hanken Svenska Handelshögskolan
“Lean-ajattelumalli aukesi paremmin”
Johanna Keturi, Management Assistant, ABB oy
Valmennus:
Prosessit kuntoon - 3-5 pv.
Toimivat prosessit ovat kaiken tehokkuuden pohja!
Tämä on tehokkain ja isointa käytännön muutosta aikaan saanut valmennus, jota olen asiakkaille tehnyt. Tämä on testattu toimivaksi, niin rekry-, palvelutuotanto-, tukifuntioiden ja monissa muissa prosesseissa.
Yhteisen näkemyksen luominen luo systeemitason ymmärrystä siitä miten asiat todellisuudessa menevät ja mistä kenkä puristaa. Olemme onnistuneet puolittamaan läpimenoaikoja, tiputtamaan prosessivirheitä yli 90 % ja luotua ylpeyttä omasta työstään monelle organisaatiolle.
Valmennus kestää n. 1-2 kk.
Mitä hyötyä?
- Nopeampi, virtaavampi ja mukavampi arki henkilöstölle ja asiakkaalle
- Ymmärrät paremmin mistä kaikesta asiakasarvo koostuu
- Opit näkemään asiakasarvon luomisen eri tasot ja soveltamaan niitä teidän yrityksen palveluihin
- Pääset käymään läpi teidän asiakaslupausta ja työstämään siitä toimivamman
- Voit luoda parempaa asiakasarvoa tasaisemmin ja vähemmällä hukalla
- Voit tehdä teidän asiakkaista onnellisempia!
Sisältö?
- Tarkoitettu yhden prosessin virittämiseen huippuunsa
- Alkumäärittelyt & haastattelut
- Työntekijät osallistuvat neljään työpajaan
- Toteutetaan yrityksesi tiloissa tai etänä, prosessien havainnointi edellyttää yleensä paikan pääällä työskentelyä
- Tuloksena nopeampi, helpompi prosessi, joka tuottaa kilpailuetua joka päivä
Palautteet
“Herätti ajattelemaan omaa palvelua asiakkaan silmin, pohtimaan sen merkitystä ja hyödyllisyyttä sekä tarkastelemaan, kenelle oikein tuotammekaan palvelua.”
“Sai paljon välineitä oman palvelukokonaisuuden analysoimiseen ja sen pohjalta myös kehittämiseen.”
“Saimme tiputettua läpimenoaikaa 50 %.”
“Virheet tippuivat 23 %:sta kahteen prosenttiin.”
“Todella selkeä ja hyvä esitystapa. Sopivasti keventäviä tarinoita ja esimerkkejä tiukan asiasisällön rinnalla. Helposti lähestyttävä ja selkeästi asiakkaiden tarpeista kiinnostunut valmentaja.”
Koulutus / Konsultointi:
Palvelulupaus - toiminnan punainen lanka työpaja. Alk. 1690 € + alv
Millainen on teidän palvelulupauksenne – ja onko se toimiva?
Asiakas on juhlapuheissa yrityksen tärkein suhde, mutta käytännössä monet muut asiat ajavat usein asiakkaiden tarpeiden ohi. Kollegalle muistetaan ilmoittaa, jos toimitus on myöhässä, mutta ei asiakkaalle. Kiireessä ensimmäinen, joka unohdetaan, on asiakas. Asiakas saatetaan nähdä jopa työnteon esteenä ja haittana
Palvelulupaus – toiminnan punainen lanka -koulutus on luotu siksi, että asiakasarvo voitaisiin nähdä kokonaisvaltaisena palveluna, joka tyydyttää asiakkaan monipuolisia tarpeita.
Kenelle?
- Johtajille, jotka rakastavat asiakkaitaan
- Managereille, joilla on vastuu tietystä palvelusta tai tuotteesta
- Tiiminvetäjille, jotka haluavat nostaa asiakaskokemuksen uudelle tasolle.
- Asiantuntijoille, jotka haluavat rakentaa asiakasta paremmin palvelevia ratkaisuja.
Palautteet
Palautteet
“Herätti ajattelemaan omaa palvelua asiakkaan silmin, pohtimaan sen merkitystä ja hyödyllisyyttä sekä tarkastelemaan, kenelle oikein tuotammekaan palvelua.”
“Sai paljon välineitä oman palvelukokonaisuuden analysoimiseen ja sen pohjalta myös kehittämiseen.”
“Koulutuksessa oli loistavia case-esimerkkejä, jotka avasivat teemaa hyvin.”
“Aika meni kuin siivillä, todella maniosti rakennettu ja vedetty, hauska koulutuspäivä.”
“Todella selkeä ja hyvä esitystapa. Sopivasti keventäviä tarinoita ja esimerkkejä tiukan asiasisällön rinnalla. Helposti lähestyttävä ja selkeästi asiakkaiden tarpeista kiinnostunut kouluttaja.”
- Ymmärrät paremmin mistä kaikesta asiakasarvo koostuu
- Opit näkemään asiakasarvon luomisen eri tasot ja soveltamaan niitä teidän yrityksen palveluihin
- Pääset käymään läpi teidän asiakaslupausta ja työstämään siitä toimivamman
- Voit luoda parempaa asiakasarvoa tasaisemmin ja vähemmällä hukalla
- Voit tehdä teidän asiakkaista onnellisempia!
Valmennus:
Visuaalinen johtaminen
Hallitse työkuormasi, niin saat enemmän tehtyä!
Visuaalisen johtamisen -valmennukset on luotu helpottamaan päivittäistä johtamista ja tehtävien hallintaa, jotta olennaiset asiat saadaan tehdyksi.
Valmennus auttaa muuttamaan sinun, tiimin ja organisaation toiminnan reaktiivisesta proaktiiviseksi, jolloin jokainen voi paremmin keskittyä oikeasti tärkeisiin tehtäviin.
Kenelle?
- Organisaatioille, jotka haluavat tuskailevat kehittämisen hitauden kanssa.
- Tiimeille, jotka haluavat nähdä kokonaiskuvan paremmin.
- Johtajille ja esimiehille, joita kiinnostaa työnvirtaus, läpimenoajat ja keskeneräisen työn määrä.
- Asiakastyötä tekeville, jotka haluavat parantaa läpinäkyvyyttä ja kommunikaatiota asiakkaan suuntaan.
Mitä hyötyä?
- Valmennuksessa opit näkemään visuaalisen johtamisen tärkeyden tämän päivän nopeassa, monimutkaisessa ja usein kaoottisessakin työelämässä.
- Ymmärrät, miten työtaakan rajaaminen auttaa tiimiäsi suoriutumaan nopeammin tehtävistään ja mahdollistaa työn imun.
- Työn kokonaisuus tulee jokaiselle näkyväksi, jolloin työn virtaus ja läpimenoajat tulevat mitattaviksi ja tätä kautta niitä voidaan parantaa
- Kiire, stressi, sähläys ja kaaos minimoituu
- Toiminta muuttuu reaktiivisesta proaktiiviseksi, eli sinä saat valtasi takaisin päättää aikasi käytöstä jatkuvien tulipalojen sammuttelun sijaan.
Palautteet
“Valmennus antoi uusia näkökulmia prosessien parantamiseen ja tehostamiseen”
Suunnittelija, Finas
“Konkretisoi Leanin ja sai sen osaksi meidän toimintatapaa”
Projektikoordinaattori, HYKSin
“Uuden toimintatavan oppiminen yleensä ja uusi yhteistyömuoto työkavereiden kanssa, josta saan ainakin omaan työhöni apua.”
Maarit Kallio, VTS
Valmennus:
Johtajan henkilökohtainen valmentaja
Johtajan kyky hallita omaa aikaansa ja tiiminsä tuloksia erottaa menestyvät ja tuhoutuvat yritykset toisistaan.
Monella johtajalla ja esimiehellä on todella kovat paineet suoritua ja aivan liian vähän tukea. Valmennukset jäävät usein arjesta irrallisiksi, joten tieto ja teoria eivät näy arjessa asti.
Tämä kevyt, mutta tehokas valmennuskonsepti tuo avun arjen keskelle. Niitä aiheita jotka ovat haasteellisia, juuri silloin kuin sinä tarvitset sitä.
Kenelle?
- Johtajalle, joka haluaa nostaa tasoaan ja saada enemmän irti päivistään
- Esimiehille, jotka haluavat saada muutoksen vietyä työpajoista arkeen
Mitä hyötyä?
- Jatkuva, sinulle personalisoitu valmennus mahdollistaa työn keskellä tapahtuvan kasvun
- Henkilökohtainen ja inspiroiva tapa aloittaa ja lopettaa päivä
- Ongelma-alueet ja prokrastinaatio korjaantuvat
- Vastuullisuus valmentajaa kohtaan pitää johtajan fokusoituneena
Palautteet
“We also did Leadership Coaching in terms of quick phone calls to keep the managing director focused and on track. It is amazing what a little liability can do to your focus. Also now I had someone to talk about the tasks that are important but still somehow hang around forever. Together we dissected them into pieces, scheduled them and got them out of the way. Every MD and CEO needs to try this service!”
Toni Piirainen, CEO, Planray
Valmennus:
Lean muutosagentti -valmennukset
Lean-johtamisfilosofia on todistetusti erittäin tehokas ja globaalisti yksi eniten tutkittuja ja hyödynnettyjä. Lean ei kuitenkaan missään tapauksessa ole helppoa lanseerata ja monet Lean-transformaatiot epäonnistuvat. Suurin syy tähän on sitoutumisen puute johdon osalta.
Tehokkain tapa luoda Lean-muutoksesta pysyvä on valmentaa muutosjohtajia organisaation sisälle. Onnistuneissa muutoksissa on mukana sekä sisäisiä, että ulkoisia valmentajia. Me voimme auttaa muutoksessa alkuun, mutta ulkoisina toimijoina emme voi ylläpitää muutosta. Se on teidän tehtävä.
Tämä valmennuskokonaisuus lähtee rakentamaan teidän tavoitteista käsin, teidän kulttuuriin ja toimintaympäristöön sopivaa muutosta. Lähdetään luomaan teidän tapaanne toimia!
Kenelle?
- Organisaatioille, jotka haluavat olla olemassa vielä 2020-luvulla
- Organisaatioille, jotka haluavat eroon siiloista ja parantaa asiakkaan arvon toteutumista
- Tiimeille, jotka eivät halua tehdä tyhmästi asioita
- Yrityksille, jotka eivät tarvitse sankaritekoja, vaan tehokkaita tiimejä
Mitä hyötyä?
- Kehitystyö muuttuu irrallisesta workshop toiminnasta päivittäisiksi teoiksi
- Tieteellinen tapa lähestyä ja ratkaista ongelmia
- Prosessien, työn virtauksen ja ongelmien visualisoiminen
- Jatkuvasti kehittyvän organisaatiokulttuurin luominen
- Siilot murtuvat ja poikkitoiminnallinen tiimityö lisääntyy
Koulutus:
Perusasiat kuntoon -koulutus
Lean-työssäni törmään jokaisessa organisaatiossa samoihin perusongelmiin:
- Sähköpostisuma hukuttaa olennaiset tiedot
- Töitä ei ehditä tehdä, koska kokouksia on liikaa
- Jatkuvat keskeytykset tekevät keskittymisestä mahdotonta
- Prosesseja ei ole visualisoitu, niin että jokainen ymmärtää miten työn pitäisi sujua
Kokoukset, sähköposti ja tiimityökalut ovat yleisimmät tiedonvälityskeinomme. Jos nämä asiat hoidetaan kunnolla, niin se vapauttaa uskomattoman paljon lisää aikaa, energiaa ja keskittymistä työhösi!
Kenelle?
- Toimistotyöntekijöille, jotka haluavat vapautua kiireestä
- Toimistoväelle, jotka haluavat minimoida hukkaa
- Johtajille, jotka haluavat tehostaa organisaatiotaan
- Tiiminvetäjille, jotka haluavat lisää tehoja irti tiimistään
Mitä hyötyä?
- Saat tehokkaita työkaluja fokusointiin, priorisointiin ja ajanhallintaan
- Parannatte työyhteisönne tehokkuutta paremmalla tiedonvälityksellä
- Säästätte aikaa selkeämmillä prosesseilla
- Pystyt hallitsemaan työtäsi, niin ettei se hallitse sinua
Palautteet
“Jokaisen pitäisi kerrata nämä ja ottaa kunnolla haltuun!”
Jari, Toimitusjohtaja